Guido Vermeeren’s presentatie bij Betuwe in Business op 02-04-2014

Hoe goed gaan jouw (verkoop-)gesprekken?
Waarom heb je soms een vanzelfsprekende “klik” met iemand tijdens een gesprek?
Of heb je soms al na 10 minuten het gevoel dat je de ander al jaren kent?
Hoe komt dat en waar ligt dat aan?

En heb je wel eens zo’n typisch rotgesprek gehad waarin het vanaf binnenkomst al niet lekker liep, grapjes verkeerd vielen en je de hele tijd het gevoel had dat het een kansloos verhaal was?
Waar kwam dat onderbuikgevoel vandaan?
Waar en waarom ging het mis?
Dat ga ik je vertellen!

Het moeilijkste van een verkoopgesprek is het afronden, het vragen om de order, het sluiten van de deal. En liefst zonder te veel korting te moeten geven.
Maar weet je eigenlijk wel op basis waarvan jouw klant beslist?
Hoe meer je van de klant begrijpt, hoe beter je aan zijn behoeften kunt voldoen.
En geloof me; de uitgesproken (tegen-)argumenten zijn niet hetzelfde als de onuitgesproken onderliggende behoeften.

Ik ga je niets vertellen over gladde verkooppraatjes. Ook niet over het “door de strot duwen”. Daar geloof ik helemaal niet in. Ik wil je wel iets vertellen over hoe mensen in elkaar zitten en hoe we denken en reageren.

Dat niet iedereen hetzelfde is, dat weet je zelf ook wel. Maar hoeveel verschillende types zijn er dan, waar herken je die aan, en wat moet je bij de één zeker niet doen en bij de ander juist wel?
Als je dat snapt, dan kun veel makkelijker een soepel gesprek voeren. Dan ga je niet verkopen, maar adviseren en zul je steeds vaker in plaats van afgescheept te worden, de order gegund krijgen.

Wil je weten hoe het zit?

Ik praat je bij tijdens de Betuwe in Business-meeting op 2 april ’14 in de grote zaal van Brasserie NU te Kerk-Avezaath.
De inloop is vanaf 19.00 uur, aanvang presentatie 19.30. Na afloop is er tijd om onder het genot van een drankje na te praten en te netwerken.

Aanmelden kan op de LinkedIn groep van Betuwe in Business.
Tot 2 april!